Hulpartikel overzicht

/ Hoe maak in een OpenStack 2.0 project aan als bestaande klant

Als nieuwe klant kunt u via onze website een account bestellen, deze wordt automatisch opgeleverd op OpenStack 2.0. OpenStack bestellen

 

Als bestaande klant kunt u via ons interface, nieuwe projecten en gebruikers aanmaken en koppelen. U logt in met uw gebruikersnaam, wachtwoord en eventueel multifactor-authenticatie.

 

Kies voor de optie "User Manager". Heeft u deze optie niet, dan heeft u nog geen OpenStack account. Neem contact op met sales@cloudvps.nl of bestel het account via de website.

In de User Manager klikt u op het tabblad "Project Management".  Hier ziet u de lijst met OpenStack projecten. Standaard kunt u tot drie projecten aanmaken, heeft u meer projecten nodig? dan kun u dit aanvragen door een mail te sturen naar sales@cloudvps.nl.

 

 

 

 

Een OpenStack 1.0 project herkent u aan het blauwe "OS1" label. Een OpenStack 2.0 project aan het rode "OS2" label.

Users kunnen aan beide soorten projecten gekoppeld worden, de inloggegevens blijven hetzelfde.

Via de "[+]" knop onder de lijst met projecten kunt u een nieuw project voor OpenStack 2.0 aanmaken.

U kunt hier als bestaande klant kiezen voor OpenStack 1.0 en OpenStack 2.0.

Nu u een OpenStack account heeft kunt u beginnen met OpenStack 2.0. Zie daarvoor onder andere onze Getting Started met Horizon en de Command Line:

Deel dit artikel