Weblog

door Lennard onder Business / LegalNews | 0 comments

SLA veranderingen: Extra service level en nieuwe SLA overeenkomsten

Wij hebben een erg simpel en effectief service level-systeem. Ons gratis Service Level 1 geeft onze klanten een uptime-garantie en advies bij zaken die met hun omgeving te maken hebben. Service Level 2 voegt hier 24/7 monitoring en support en 2 uur systeembeheer per maand aan toe. Deze systeembeheer uren kunnen gebruikt worden om problemen op te lossen, de server te beveiligen en voor performance optimalisatie.

Een toenemend aantal klanten plaatst belangrijke applicaties of websites in de cloud, vaak worden hier datacenter redundante clusters van virtuele servers voor gebruikt. Deze klanten hebben vaak service level-eisen die wat we onder Service Level 2 bieden te boven gaan. Omdat wij graag met standaardcomponenten werken hebben we besloten een nieuw service level te introduceren. Dit service level heeft de verrassende naam 'Service Level 3' gekregen.

Dit service level heeft de volgende extra's vergeleken met Service Level 2:

  • De twee systeembeheer uren kunnen van server naar server worden meegenomen.
  • Wij kunnen clustering-diensten zoals load balancing en file- en databasereplicatie opzetten en managen.
  • Wij zullen van replicatie en load balancing in onze monitoring opnemen.
  • We kunnen bepaalde activiteiten, zoals een security review, in onze agenda opnemen.
  • Bij een fysieke set-up kunnen wij de virtualisatielaag beheren.
  • We kunnen de output van een klant-applicatie in onze monitoring opnemen.

Als we bepaalde taken hierboven al onder een bestaand Service Level 2-contract leveren dan zullen wij daarmee doorgaan zonder onze klant te dwingen naar Service Level 3 te upgraden.

Prijzen (per maand)
Type Server Service Level 2 Service Level 3
Virtual Server EUR 49.00 EUR 79.00
Fysieke Server EUR 73.50 EUR 118.50

We hebben ook een service level document gecreëerd dat onze service level commitments naar onze klanten extensief beschrijft. Vanaf nu kan iedereen een gedetailleerde beschrijving van onze service commitment op onze website vinden. Er zijn ook knowledgebase artikelen over Service Level 2 en Service Level 3.

Comments (0)

Laat een reactie achter

Commenting is not available in this channel entry.
VPS Bestellen
VPS Bestellen